onsdag 13 juli 2011

Sista träningen med laget. Kakfrossa i ett kylslaget Västra hamnen :)

Att vara med i Team Rynkeby Malmö är att två dagar i veckan packa en väska med alla cykelkläder och tillbehör inklusive småprylar som multiverktyg, slang, energibar, solglasögon, påse till mobiltelefon. Cykeln lastas in i bilen med fällda säten. Framhjulet av, tjing så är man iväg. Känner mig rätt duktig på detta nu. I början, innan jag började cykla, såg det grymt avancerat ut när till exempel Magnus höll på såhär.

Det gäller att inte glömma något väsentligt till träningen. Idag gömde jag benvärmare och vattenflaska. Inte kul när himmelns grå moln stirrat hotfullt på en hela dagen. En snäll make och nyfikna barn kom och hälsade på mig på jobbet för att lämna över benvärmarna. Vattenflaskan löste jag på annat sätt.

Kvällens träning var den sista med laget innan dagen D - på fredag, då det bär av till Paris. Vi samlades som vanligt på parkeringen till IKEA, Svågertorp och huttrade iväg på våra gula cyklar genom stan. De senaste onsdagsträningarna har varit "glassiga" i dubbel bemärkelse. Vi har blivit fotograferade, intervjuade, uttittade med stora leenden. Och bjudna på glass eller annan fika av sponsorer och andra trevliga själar.

De flesta av oss känner oss nog lite nervösa inför fredagens avfärd. Barnen, packning, jobbet, vänner, hemmet, livet i stort. Och så cykelfärden - den långa, overkliga som plötsligt ska ske. Dags att leverera alltså...Önska oss lycka till!

Rebeca i laget har till och med målat naglarna i rätt färger. Vi är hängivna, som ni ser!

1 kommentar: